Het dictaat van de informatieconsument: BYO(x)

Ik stuitte vandaag op Ron Miller’s artikel The march of consumerization continues with BYO(x)”  voor CITEworld. Vergeet BYOD, BYO(x) is Bring Your Own Everything.

Wow, wat een goed stuk. Ik wil daar op deze plek graag een podium aan geven. En leuk om de visie van mijn recente artikel voor Od (“Hoe benen we de informatierevolutie bij?”, Od, oktober 2012, alleen voor leden, helaas) zoveel beter verwoord en bevestigd te zien.

Ron legt uit hoe leveranciers de consument voorzien van producten waarmee het snel en gemakkelijk (thuis) werken is. Ook als strategie om de enterpriseversie van het product in het bedrijf te krijgen. Want de consument moet steeds meer werk in steeds kortere tijd kunnen verzetten en gaat dus ook onderweg, thuis en overal werken. Maar neemt ook de software, hardware en services van thuis mee: eigen mobieltje, eigen tablet, eigen notebook, eigen Dropbox, eigen email, eigen sociale media. En steeds minder de omslachtige tools van de zaak. Kost allemaal tijd. Inloggen. Informatie vinden. Mensen bereiken.

Quotes:

“…over the next 3 years, IT managers will probably throw in the towel and recognize that letting workers use the tools they are most comfortable with may be better than forcing cumbersome enterprise software down their throats.”

“It’s probably not easy to hear, but many people consider IT to be a bottleneck when it comes to getting anything done. If they can provision a service themselves in seconds, instead of waiting days or weeks, why wouldn’t they do it?”

“The fact is that workers are being squeezed. They are being asked to do more with fewer staff and resources to help them out. When you’re squeezed for time, the last thing you want to be doing is wrestling with a cumbersome enterprise software package that has more bells and whistles then you could ever possibly use.”

… en de recordsmanager, de compliance officer, de informatiemanager  – die hebben het nakijken, als ze niet tijdig inspelen op deze trends. Niet gemakkelijk, maar meebuigen met verandering is de enige strategie. Rigide systemen, die niet dezelfde gebruikersvriendelijkheid aan de dag leggen als de oplossingen thuis zijn dus gedoemd.

“There are companies out there offering these folks a lifeline and they are taking it — not because they want to put the company at risk, but simply because they want to get their work done and if it takes bring your own technology to get there, so be it. Time to embrace BYO(x). Resistance is apparently futile.”

 

 

 
Reacties

Nog geen reacties.

Schrijf een reactie